香港新浪網MySinaBlog 精選話題工具

[1]

因友人而得覓桃花島,桃花島上幸遇黃島主。
因黃島主的文字而決心於新浪潮中開闢自己的一遍天。有緣務必來此一遊。


[引用] | 作者 曉.樂 | 30th Nov 2009 12:48 AM  | [舉報垃圾留言]

[2] Your blog helps me out a lot

Hi Mr. Wong,

So much like your article about relationship. It really helps me out from the corner.
if you dun mind, really want to talk with you sometime.

thanks,
Daphne


[引用] | 作者 dap | 16th Nov 2009 11:01 PM  | [舉報垃圾留言]


Hi Dap, nice to meet u and thanks for your kind words. I hope u will enjoy the articles on this island and let's share our views in future.

[引用版主回覆] | 作者 黃島主 | 17th Nov 2009 4:02 PM

[3]

島主,萬寧又出現【芒果味能得利】了~emotion

p.s.剛剛我都買咗筒嚟食emotion


[引用] | 作者 貓比斯 | 9th Nov 2009 12:39 PM  | [舉報垃圾留言]


貓比斯,其實我食過啦,但我覺得味道麻麻。荔枝味都試過,都係吾ok。我都係覺得傳統既提子味係最正。

[引用版主回覆] | 作者 黃島主 | 9th Nov 2009 4:10 PM

[4] Re: 黃島主
黃島主 : Sini您好,相信我沒有抹黑空姐罷?我應該也沒有那個意思的。我常常覺得,每個行業都應該有其專業之處。當然空姐也是一樣啦。照您所說,Sini也是空姐罷? 為什麼您會選擇到芬蘭讀書呢?唔通為了見姆明?

好慘囉!

女的,當airline,個個都問:「你係空姐呀?」
男的,當airline,個個亦都會話:「你係機師呀?」
航空界的定位就係咁普及地被大家誤會吧?

要你失望的,我不是空姐,我同事也不是機頭佬哦!

姆明國讀書唔使俾學費,wikipedia話我知的,我再搵真人問過,堅喎!(幾驚!)
姆明阿頭話,讀書係人權,人人佳可接受教育呢!係呀,你同我同所有人類都受喎!


[引用] | 作者 Sini | 9th Nov 2009 11:15 AM  | [舉報垃圾留言]

[5] 姆明?

島主你好,

我相信我姐是你的粉絲,因為姐用過電腦有桃花島的腳印!
不久之前,姐姐傳我一遍你的文章,是有關空姐的。
看過後我覺悟一點,是我過份在乎別人的眼光吧!係啊!我好貪靚的!但現實卻是,你唔靚,係無人理呀,尤其我地呢行,好鬼現實的!
另外,姆明是來自芬蘭的,我想你是知道的! :)我明年會到姆明國讀書啦!希望能做航空界的女子不只有外在美吧?


[引用] | 作者 Sini | 7th Nov 2009 10:15 PM  | [舉報垃圾留言]


Sini您好,相信我沒有抹黑空姐罷?我應該也沒有那個意思的。

我常常覺得,每個行業都應該有其專業之處。當然空姐也是一樣啦。

照您所說,Sini也是空姐罷? 為什麼您會選擇到芬蘭讀書呢?唔通為了見姆明?

[引用版主回覆] | 作者 黃島主 | 8th Nov 2009 4:32 PM

[6] 姆明?

島主你好,

我相信我姐是你的粉絲,因為姐用過電腦有桃花島的腳印!
不久之前,姐姐傳我一遍你的文章,是有關空姐的。
看過後我覺悟一點,是我過份在乎別人的眼光吧!係啊!我好貪靚的!
但現實卻是,你唔靚,係無人理呀,尤其我地呢行,好鬼現實的!

最後,姆明是來自芬蘭的,我想你是知道的! :)
我明年會到姆明國讀書啦!希望能做航空界的女子不只有外在美吧?


[引用] | 作者 Sini | 7th Nov 2009 10:12 PM  | [舉報垃圾留言]

[7]
私人留言 (按此查看)

[引用] | 作者 二元對立 | 29th Oct 2009 4:02 PM  | [舉報垃圾留言]

私人回應 (按此查看)
[引用版主回覆] | 作者 黃島主 | 29th Oct 2009 5:11 PM

[8] Re: 黃島主
黃島主 :
第一段的答案已答。再重複或變樣的問題也是同一答案。最緊要,自己有客。當律師打工,打不了一世。
第二段問題亦是變樣問題。都是最緊要,有客。當然,一邊做Legal Clerk,一邊接觸客源的機會也搞多。
唔好問我點樣找客源。


多謝您的意見,我明白您的意思。thanks.


[引用] | 作者 jason_ccm | 19th Sep 2009 5:10 PM  | [舉報垃圾留言]

[9] jason

第一段的答案已答。再重複或變樣的問題也是同一答案。最緊要,自己有客。當律師打工,打不了一世。

第二段問題亦是變樣問題。都是最緊要,有客。當然,一邊做Legal Clerk,一邊接觸客源的機會也搞多。

唔好問我點樣找客源。


[引用] | 作者 黃島主 | 18th Sep 2009 3:43 PM  | [舉報垃圾留言]

[10] Re: 黃島主
黃島主 :

簡單來說,律師並不是一個理想的打工職業,除非您走入鬼佬firm,但壽命都不會太長(以您退休來說)。
要做成功的律師,一定要有自己的客源。有穩定的客源,您的收入往往比入鬼佬firm高。
若奢望到細firm打工,人工不會高。若以三十歲才入行,最好也是有自己客源。
我對你的意見,是無論是com sec或lawyer,都是一紙證書。您做好也是在自己有興趣的行頭,從頭做起。而再考其專科證書。
...


感激黃島主,真的開心收到您的回覆。先多謝您的提醒/指教。請問點解律師並不是一個理想的打工職業?是否相比醫生/大公司管理階層等職業?

如果有幸完成PCLL,是否最好入中型firm?因為您說「若奢望到細firm打工,人工不會高。」。入中型firm有甚麼要求?是否客源要多?呢段讀書時間做legal clerk有無幫助?係咪識多d師爺會好d(客源廣)?
自己鐘意進修,所以我都會再讀專科證書。多謝您的提醒。

多謝您精采的文章和回覆。
祝:事業成功


[引用] | 作者 jason_ccm | 18th Sep 2009 12:54 PM  | [舉報垃圾留言]

[11] 想請教您有關學業&事業問題

黃島主,您好,想請教下您有關學業&事業問題。因為您做開律師,所以問您好適合。
我今年己經26歲la。
黎緊升UOL external LLB year3(non graduate總共要讀4年),仲有2年畢業。之前成績平均分只有大約50分。好可惜,而家先識得較好既讀書方法(相信之後可以有好成績),但係PCLL要求既core subject大部分己經考左,所以入pcll機會己經好微。而家有2條路。可否比意見。

1) 讀埋呢2年,攞UOL external llb(about 2nd lower class),行company secretary行業。
2) 讀ou/rmit bba degree3年or hku space DIL(distinction可入cpe),再讀cpe2年,再入pcll。雖然我好想做solicitor,不過讀埋pcll都要3x歲,唔知仲有無人請,或值唔值得?

以上2條career path,邊條路較好?Company secretary同solicitor點選擇?細firm solictor多唔多OT?,如果唔係日日都ok﹗

thanks a lot


[引用] | 作者 jason_ccm | 16th Sep 2009 3:40 PM  | [舉報垃圾留言]


簡單來說,律師並不是一個理想的打工職業,除非您走入鬼佬firm,但壽命都不會太長(以您退休來說)。

要做成功的律師,一定要有自己的客源。有穩定的客源,您的收入往往比入鬼佬firm高。

若奢望到細firm打工,人工不會高。若以三十歲才入行,最好也是有自己客源。

我對你的意見,是無論是com sec或lawyer,都是一紙證書。您做好也是在自己有興趣的行頭,從頭做起。而再考其專科證書。

有證書,有經驗,才搵到錢。缺一不可。

至於學歷的問題,您自己應該有能力解答。

[引用版主回覆] | 作者 黃島主 | 16th Sep 2009 11:24 PM

[12] Re: 黃島主
黃島主 :

oh, dear liv, u have not returned here for long time? how come u would say that? haha.


Well, the last time I came back was CNY 2008 and it was a rather cold winter so it was fine, the person/animal I related to most is Mr Weather from the weather forcast, also mosquitos, I am covered in mosquitos' bites. It is just a matter of time before I can no longer located skin which has not been biten. sigh....


[引用] | 作者 Liv | 8th Sep 2009 9:28 PM  | [舉報垃圾留言]

[13] Greetings

Hello there Master Wong,

It has been ages since I have left my last msg, your blog is still charming as usual. Keep up with the fab work.

Hong Kong is seriously hot! I felt like melting on a daily basis!

yours

Liv


[引用] | 作者 Liv | 7th Sep 2009 7:09 PM  | [舉報垃圾留言]


oh, dear liv, u have not returned here for long time? how come u would say that? haha.

[引用版主回覆] | 作者 黃島主 | 7th Sep 2009 9:57 PM

[14]

晌萬寧見倒出左荔枝味果汁軟糖啊~
島主獎一筒俾自己打打氣?


[引用] | 作者 若葉 | 12th Aug 2009 8:58 AM  | [舉報垃圾留言]


買左啦。但味道麻麻。

[引用版主回覆] | 作者 黃島主 | 14th Aug 2009 1:06 AM

[15]

由search enginee轉捷到你的博客來了
很喜歡您幽默的作風~hee
繼續加油~

粉絲上


[引用] | 作者 Crystal | 11th Aug 2009 1:54 PM  | [舉報垃圾留言]


謝謝您。請多多指教。

[引用版主回覆] | 作者 黃島主 | 14th Aug 2009 1:07 AM

[16] 哈 ...哈...

以我咁精靈 ...

一睇就知  你同我嘅年紀 , 都係差唔多 .................................. 咁老呀 !! 

我嘅神仙爸爸話我係飲佢大--> 壽星公煉奶 不過 , 真的要謝你勾起我一些美好回憶 每個廣告一直伴隨我成長 。

 


[引用] | 作者 神 仙 姐 姐~ ※ | 8th Aug 2009 10:32 AM  | [舉報垃圾留言]


您老者。唔好拉埋我落水。

[引用版主回覆] | 作者 黃島主 | 8th Aug 2009 3:33 PM

[17]
私人留言 (按此查看)

[引用] | 作者 | 6th Aug 2009 10:04 PM  | [舉報垃圾留言]

私人回應 (按此查看)
[引用版主回覆] | 作者 黃島主 | 6th Aug 2009 10:34 PM

[18]

島主, 律師樓的秘書或職員因不慎的錯誤而弄到一個律師停牌嗎? 有這個可能性嗎?


[引用] | 作者 summer | 31st Jul 2009 12:24 AM  | [舉報垃圾留言]

[19]

島主,
律師樓的秘書或職員因不慎的錯誤而弄到一個律師停牌嗎? 有這個可能性嗎?


[引用] | 作者 summer | 31st Jul 2009 12:23 AM  | [舉報垃圾留言]


絕對有這個可能性。因為所有文件,都是設定律師在最後把關審閱過的。

[引用版主回覆] | 作者 黃島主 | 31st Jul 2009 2:18 PM

[20] Re: San
San :
Hi Master Wong,
I have been reading your blog for a few months and I hope you could give me some advice on what to choose for my master studies.
I am currently doing my undergraduate studies in Economics and Psychology in Australia, and I decided to pursue a master degree back in HK. My applicatio...

If u r from Australia, i can;t see u would have any problem in English, at least in communication. The most difficult part of law is to speaking out. Many students have good written English but not in oral.

As to JD, i am afraid to tell u that having a JD in HK is nothing more than useful. The career for JD is likely to be working as professor or lecturer but local univeristies appear like employing foreign famous scholars. However, if u like working in educational or researching places for life, it would be no harm for u to pursue your doctor degree. but i highly recommended u study doctor degree in foregin, not in HK. They just want to get your money.

Why not doing an Accounting master? it is useful for your career at least u shall have many working places to be applied after graduation. Be reminded that Accountants/Auditors are professions that they could survive in economic blooming and also in depression.

Law? i think before doign PCLL, u have to study some pre-law courses for 1-2 years. it would certainly occupy one 1-3 years but law might not suit everyone in the period of studies and even after works.

Based on your undergraduate works in Economics and Psy, i think further studying in finance and economics, accounting, would be suitable to your present road.


[引用] | 作者 黃島主 | 14th Jun 2009 2:54 PM  | [舉報垃圾留言]

[21] Juris Doctor or Accounting

Hi Master Wong,

I have been reading your blog for a few months and I hope you could give me some advice on what to choose for my master studies.

I am currently doing my undergraduate studies in Economics and Psychology in Australia, and I decided to pursue a master degree back in HK. My applications to both Juris Doctor at CUHK and also Msc in Professional Accountancy at CityU are successful, which puts me in a dilemma.

Since both professions seem a fresh start for me, I can't tell which one I should pursue. How do you see a graduate from JD and eventually PCLL?

Do all your classmates and colleagues in law excel in English? This comes to my concern since I would say my English proficiency is up to average but not yet at advanced level I reckon.

Sorry if it looks scratchy because it is how messed up my thoughts are at the moment...


[引用] | 作者 San | 14th Jun 2009 10:03 AM  | [舉報垃圾留言]

[22] 木框眼鏡

我想問問你之前係灣仔188買o既木框眼鏡係邊間眼鏡舖寄賣ga?可唔可以話個地址我知?


[引用] | 作者 D | 13th Jun 2009 6:24 PM  | [舉報垃圾留言]

[23] 好高興看見你的日記
私人留言 (按此查看)

[引用] | 作者 佳佳 | 10th Jun 2009 11:22 PM  | [舉報垃圾留言]

私人回應 (按此查看)
[引用版主回覆] | 作者 黃島主 | 10th Jun 2009 11:37 PM

[24] Re: Jabez
Jabez : 黃島主,初到桃花島時,打算在此兜過圈歇下腳,然後再上路,想不到在島中迷路了。初時真是焦急如焚,但現在反倒活得悠閒、寫意。島主,謝謝你在島上一直以來的貢獻…

迷了路,現在也應該找到出口罷?

謝謝您的到訪。


[引用] | 作者 黃島主 | 10th Jun 2009 9:52 PM  | [舉報垃圾留言]

[25]

黃島主,初到桃花島時,打算在此兜過圈歇下腳,然後再上路,想不到在島中迷路了。初時真是焦急如焚,但現在反倒活得悠閒、寫意。

島主,謝謝你在島上一直以來的貢獻…


[引用] | 作者 Jabez | 6th Jun 2009 9:59 AM  | [舉報垃圾留言]

[26]

I found your blog coincidentally from an initial search on Japanese restaurants in Hong Kong on google, soon realizing your experty over Japanese food! And that was how I found your blog,haha.

Reading on from that I highly enjoyed reading your distinctive observation towards the events/society around you - seeing that the life style in UK is very contrasting to yours in HK, it made me interested in reading further about your life style. Since then, I subscribed to your blog.

All the best to everything! :)

K


[引用] | 作者 K | 5th Jun 2009 11:36 PM  | [舉報垃圾留言]

[27]

Island master, I have started to read your blog since a couple of months ago this year, thought I should come in and say HI here :) Nice to meet you.

Your articles are really entertaining and please keep your unique style going!

K from the UK.


[引用] | 作者 K | 2nd Jun 2009 10:26 PM  | [舉報垃圾留言]


Nice to meet u K, it is always happy to meet readers or visitors abroad. how would u find here?

[引用版主回覆] | 作者 黃島主 | 4th Jun 2009 1:08 AM

[28] An old fd...^^

Dearest Master Wong,

I really enjoy reading your notes for years~
No matter what kind of topic,
the way of your expression & your thought really inspired me...A LOT!

I like u soo much^^
This is my MSN: hellokitty_111@hotmail.com

I would like to hv your MSN,so we might can share some exp. sometimes later^^I dont mean to scare you,just really wanna share my happiness with u!^^

By the way,my name is Christina^^
Nice to meet u~~ (Although i really feel like we've been fds for quite a time..haha)

Cheers,
ChristinA^^


[引用] | 作者 YanB | 30th May 2009 1:16 AM  | [舉報垃圾留言]


其實桃花島的MSN已經登在網誌的右邊欄,是tofa-island@hotmail.com

[引用版主回覆] | 作者 黃島主 | 30th May 2009 12:39 PM

[29] 有感而發

我是初出矛盧, 不過, 看過你文章後, 有野學到..唔錯, 唔錯..
繼續寫..


[引用] | 作者 小肥肥 | 25th May 2009 11:00 AM  | [舉報垃圾留言]

[30]

心煩.. 看你的文章可以鬆馳一下.謝!!


[引用] | 作者 achel | 8th May 2009 1:48 AM  | [舉報垃圾留言]

[31]

I'm in Tokyo now. Haha...


[引用] | 作者 ^@^豬豬^@^ | 9th Apr 2009 12:25 AM  | [舉報垃圾留言]

[32] 請賜教

島主..有事請教.."浪人" 自居者..何解??
此自稱者,,閣下有何解說呢?本人孤陋寡聞......抓頭呀.. ?セ世上有浪人咩!!! thanks


[引用] | 作者 Bubble | 8th Apr 2009 1:23 AM  | [舉報垃圾留言]

[33]

請看電郵.謝謝.


[引用] | 作者 ^@^豬豬^@^ | 2nd Apr 2009 6:53 AM  | [舉報垃圾留言]

[34] 這間東橫inn真的很好!

我也和家人和朋友住過,它的位置很方便,不太貴,真的值得推介,但要早點,唔係好快full


[引用] | 作者 Dawn | 31st Mar 2009 9:54 PM  | [舉報垃圾留言]

[35] Re: 若葉
若葉 :
黃島主 :貓比斯 :島主,萬寧出現了限量版能得利軟糖--芒果味!欲購從速... 嘩!正!希望我買到!!謝謝貓比斯~

食左一筒了! ... >

弊,我仲未去買添。睇怕都係搵吾到的了。


[引用] | 作者 黃島主 | 7th Mar 2009 10:33 PM  | [舉報垃圾留言]

[36] Re: 黃島主
黃島主 :
貓比斯 :
島主,萬寧出現了限量版能得利軟糖--芒果味!欲購從速...
 
嘩!正!希望我買到!!謝謝貓比斯~

食左一筒了! ... >< 好軟熟果種... 都係鐘意黑加倫子....


[引用] | 作者 若葉 | 6th Mar 2009 2:23 PM  | [舉報垃圾留言]

[37] Re: 貓比斯
貓比斯 :
島主,萬寧出現了限量版能得利軟糖--芒果味!欲購從速...

 

嘩!正!希望我買到!!謝謝貓比斯~


[引用] | 作者 黃島主 | 26th Feb 2009 4:28 PM  | [舉報垃圾留言]

[38]

島主,萬寧出現了限量版能得利軟糖--芒果味!欲購從速...

 


[引用] | 作者 貓比斯 | 26th Feb 2009 12:40 PM  | [舉報垃圾留言]

[39]

黃島主﹕謝謝你的意見 :)


[引用] | 作者 玻璃仔 | 25th Feb 2009 10:45 PM  | [舉報垃圾留言]

[40] Re: 玻璃仔
玻璃仔 : 黃島主﹕不好意思,想問一個小小的法律的問題。我有朋友須要做債務重組,他告訴已委託了一間類似中介服務之類的公司。但我覺得好像有些可疑,担心他被騙。那想請問一下我可以怎樣查到那間公司是否合法經營呢?謝謝!

我勸他,還是直接找律師樓辦理。因為,坊間有很多所謂「中介人」的公司,實質可能會收佣。而直接找律師行,只需付律師費。而且,律師受律師會監管,有什麼您也可以投訴。

至於您朋友所說的債務重組,在一般報紙賣廣告的律師樓,也有處理,您可以查問一下。您被律師欺騙的機會應會細些。


[引用] | 作者 黃島主 | 24th Feb 2009 11:56 PM  | [舉報垃圾留言]

[41] 法津問題

黃島主﹕

不好意思,想問一個小小的法律的問題。
我有朋友須要做債務重組,他告訴已委託了一間類似中介服務之類的公司。但我覺得好像有些可疑,担心他被騙。那想請問一下我可以怎樣查到那間公司是否合法經營呢?

謝謝!


[引用] | 作者 玻璃仔 | 24th Feb 2009 10:41 PM  | [舉報垃圾留言]

[42] 在雨中...

堂堂桃花島上.......唔落雪了,不妨考慮落雨,雨季啊!! ^^..雨後春筍,雨中散步,,都幾浪...漫嘛!!


[引用] | 作者 bubble | 17th Feb 2009 1:56 AM  | [舉報垃圾留言]

[43]

黃島主的文章
小女子深有同感喔!!..!!


[引用] | 作者 V唐唐 | 15th Feb 2009 7:41 PM  | [舉報垃圾留言]

[44]

I love the articles!! Thanks for sharing.


[引用] | 作者 Greta Garbo | 12th Feb 2009 1:10 AM  | [舉報垃圾留言]

[45]

謝島主回覆, 小弟眼見一個又一個本地品牌都面對現實, 放棄修身剪裁, 已達至絕望階段. 不過, 都只可怪自己太瘦吧.


[引用] | 作者 edj | 11th Feb 2009 11:29 PM  | [舉報垃圾留言]

[46] Re: edj
edj : 島主您好:因搜尋"日本西裝"而來到桃花島, 馬上到處瀏覽, 果真景緻宜人. 島主身材健碩, 實有莫大作用. 那些"一手拿著車門", "一手拿著打尖者的背包"等動作, 實不是一般人可以做到. 小弟身高5呎5吋, 體重105磅, 行街成日俾人撞到彈開. 假若我是女子的話還好, 現則男女老少都對我照撞可也. 說回正題, 想請教島主, 在香港能夠有渠道買到日式西裝嗎? 那個 perfect suit factory 可以郵購嗎? 我知道島主也有度身訂造西裝, 島主可以給我一點指引嗎? 先行謝過.
不過,看上來,您的體形應該相當纖瘦,很適合穿日式西裝呢。


[引用] | 作者 黃島主 | 11th Feb 2009 2:11 PM  | [舉報垃圾留言]

[47] Re: edj
edj : 島主您好:因搜尋"日本西裝"而來到桃花島, 馬上到處瀏覽, 果真景緻宜人. 島主身材健碩, 實有莫大作用. 那些"一手拿著車門", "一手拿著打尖者的背包"等動作, 實不是一般人可以做到. 小弟身高5呎5吋, 體重105磅, 行街成日俾人撞到彈開. 假若我是女子的話還好, 現則男女老少都對我照撞可也. 說回正題, 想請教島主, 在香港能夠有渠道買到日式西裝嗎? 那個 perfect suit factory 可以郵購嗎? 我知道島主也有度身訂造西裝, 島主可以給我一點指引嗎? 先行謝過.

edj, 那些「一手什麼」、「一手又什麼」,是舊事,不提也罷好了。

據我所知,Perfect Suit Factory未必接受海外郵購。在香港,應該沒有日式西裝賣。要買地道的,建議親身到日本。那些Perfect Suit Company,Suit Company等,都是連鎖店,全日本有許多分店。而且,價錢也不是太貴,千多塊到二千塊港紙就有一套。但當然,其質素和cutting就是一般的。要好的一點的,就要上5000-10000港幣一套,可以在日本百貨公司的西裝部看看。而日本的Black Label,也是相當貼身和修腰的。

我也有造西裝,價錢大約為4000-5000一套,您可以到Sherton Hotel下面商場看看,有間叫Cosomo的西裝店,收工不錯。價錢就因您選取的布料來決定。


[引用] | 作者 黃島主 | 11th Feb 2009 2:09 PM  | [舉報垃圾留言]

[48] 日式西裝

島主您好:

因搜尋"日本西裝"而來到桃花島, 馬上到處瀏覽, 果真景緻宜人.

島主身材健碩, 實有莫大作用. 那些"一手拿著車門", "一手拿著打尖者的背包"等動作, 實不是一般人可以做到. 小弟身高5呎5吋, 體重105磅, 行街成日俾人撞到彈開. 假若我是女子的話還好, 現則男女老少都對我照撞可也.

說回正題, 想請教島主, 在香港能夠有渠道買到日式西裝嗎? 那個 perfect suit factory 可以郵購嗎?

我知道島主也有度身訂造西裝, 島主可以給我一點指引嗎?

先行謝過.


[引用] | 作者 edj | 11th Feb 2009 11:19 AM  | [舉報垃圾留言]

[49]

元宵節快樂~


[引用] | 作者 aroma | 9th Feb 2009 2:00 AM  | [舉報垃圾留言]

[50] Re: 玻璃仔
玻璃仔 : 黃島主﹕在不經意的情況下瀏覽到你的桃花島,很欣賞你的文章,因為看後佷有同感、共鳴,同時亦啟發了我。另外,沒想到你的中文寫作能力那麼高,因為你是讀法律的,一般都會認為英語才是你的主要寫作工具。希望能繼續讀到你的好文章。玻璃仔 :)

玻璃仔,多謝您到桃花島觀光。
我認為,中文好與不好不代表他是律師與否,而是我覺得中文係我的母語,和國人語言,所以我有責任在公開寫作的情況下,用好自己的中國人文字。


[引用] | 作者 黃島主 | 8th Feb 2009 2:19 PM  | [舉報垃圾留言]

Next